Czy da się zbudować międzypokoleniowe porozumienie? Odpowiadamy: tak!
Tu macie przykład:
Jedna z seniorek biorących udział w testowaniu innowacji była w okresie swojej aktywności zawodowej bibliotekarką. Kochała swoją pracę i tęskniła za tym, co niegdyś było jej codziennością i sprawiało jej ogromną satysfakcję. Okazało się, że w szkole, w której odwiedzała uczniów jako ich “Babcia”, nie było biblioteki. Dzieci i seniorka dostrzegli w tym fakcie szansę na to, by zrobić coś ciekawego i jednocześnie pożytecznego. Postanowili założyć szkolną bibliotekę. Był to motyw przewodni ich współpracy. Opracowali plakaty informujące o zbiórce książek oraz stworzyli elektroniczne katalogi zbiorów. Jednym z dodatkowych elementów było napisanie i zilustrowanie przez dzieci oraz pozostałe seniorki bajki, która zyskała pierwszy numer w katalogu ich wspólnej biblioteki. Okazało się, że realizacja przedsięwzięcia nie byłaby możliwa bez specjalistycznej wiedzy seniorki oraz współczesnych kompetencji, którymi dysponuje młodzież (obsługa komputera).